Kl 10.00
14 September Kl 11.00
Stora Scenen
Kl 12.00
Kl 9.00
Kl 10.00
Så skadar intervjuprocessen bolagens employer brand - och det här kan vi göra åt det
Panelmedlem Linus Holmgren
Employer brandingchef Nacka kommun
Hur går man från det traditionella och gamla till att bli mer modern och attraktiv? Hur arbetar kommunen med sin egna självbild och paketerar RÄTT arbetsgivarvarumärke utåt, som kommer inifrån? Linus arbetar just med denna utmaning inom en av Stockholms största kommuner som bygger stad. Nacka kommun arbetar med visionen av att bli bäst på att vara kommun. Utmaningen är stor, då krävs det en satsning på employer branding och attraktionen av nya talanger.
Att få vara med att sätta en organisation på kartan och locka till sig rätt målgrupp, rätt talang och nå ut med rätt budskap är något som Linus drivs av, och har lett till flera priser såsom årets rekryterare år 2016 (SSR:s utnämnande) samt Sveriges och Nordens bästa LinkedIn kommun (LinkedIns utnämnde år 2016).
Under hela Linus karriär har rekrytering och employer branding varit den röda tråden som lett till framgång hos tidigare arbetsgivare. Effektiva processer, employer branding, kandidatupplevelse, rekrytering och rätt rekryteringsupplevelse är något Linus brinner lite extra för.