Utställare på
Jobbfestivalen
”Mångfald & Inkludering”
24 april 2024
Utställarlistan uppdateras kontinuerligt.

Asuria
På Asuria tar vi avstamp i dina livserfarenheter och färdigheter, det är de som ligger till grund för ditt nästa steg.
Vad vill du åstadkomma imorgon, när trivs du bäst och vad har du för önskningar när det gäller sysselsättning?
För oss är det självklart att visa stor respekt för alla som vi coachar, oavsett bakgrund. Vi vet att du mår som bäst när du får vara dig själv, och i vår ”lära-känna-process” är det därför du som leder och vi som lär oss. Vi vill veta allt om dina intressen, erfarenheter, förmågor och mål. Då får vi bästa möjliga förutsättningar att göra en plan för ditt nästa steg.
Vi vill förstå vem du är, vad du vill och vart du är på väg
Genom att bättre förstå vem du är, kan vi lära dig hantera dina förväntningar kring vilka jobb som bäst matchar din profil. Det kan exempelvis vara så att du behöver vidareutbildning eller kompetensutveckling för att nå dit du vill. Med hjälp av dina identifierade mål och styrkor lär vi dig presentera dig själv på bästa sätt, så att du kan briljera i ansöknings- och intervjuprocesser.

Clustera
Clustera arbetar med att matcha ut människor på arbetsmarknaden eller vidare till utbildning.

Hemköp

Keolis
Keolis är ett av Sveriges största kollektivtrafikbolag och verkar i en framtidsbransch.
Vi kan erbjuda en trygg och stabil anställning, och en arbetsplats som genomsyras av mångfald, goda utvecklingsmöjligheter och kamratskap. Här arbetar människor från världens alla hörn vilket vi ser som en stor tillgång.
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i ett företag där vi tar ansvar för och respekterar våra resenärer, varandra som kollegor och miljön. Vår omtänksamhet, kompetens och mångfald gör oss framgångsrika och uppskattade både som internationellt kollektivtrafikföretag och som arbetsplats. Vare sig du är medarbetare eller resenär känner du dig alltid välkommen till Keolis.
Våra värderingar
Våra värderingar – ”Vi sätter säkerheten främst”, ”Vi sätter resenären i fokus”, ”Vi tar ansvar och respekterar varandra” samt ”Vi tänker nytt och är affärsmässiga” – präglar vår arbetsplats.
Alla kompetenser behövs
Hos oss är du med och bidrar till samhällsnytta och hållbar utveckling, och du får möjlighet att prova dina idéer och utveckla din kunskap. På Keolis arbetar bland annat förare, ekonomer, teamchefer, underhållstekniker, planerare, trafikledare, ingenjörer och medarbetare som ser till att våra fordon hålls rena och fina. Alla har en viktig roll i att skapa en verksamhet som håller hög kvalitet – dygnet runt.

Piteå
Piteå. Vid kusten, strategiskt beläget i Sveriges mest expansiva arbetsmarknadsregion.
Här finns alla möjligheter till karriär, boende, fritid och familjeliv. Stadens inflyttarservice stöttar dig på vägen mot det goda livet. Välkommen hit!

Randstad
Vi ser potentialen i dig.

SSP
SSP driver sedan 60 år tillbaka restauranger och butiker på platser där människor är i rörelse såsom flygplatser, tågstationer och arenor.
Vi driver både franchise- såväl som egna koncept såsom WHSmith, Upper Crust, Starbucks, Café Ritazza, Burger King, M&S Simply Food och O´Learys. SSP har verksamhet i 35 länder och vi har mer än 550 brands i vår portfölj.
SSP är en av de bäst bevarade hemligheterna i restaurang- och besöksnäringen. Du kanske inte känner till oss vid vårt namn men du kommer definitivt att känna igen oss från våra varumärken. Vi är den ledande operatören av restauranger, barer, caféer, food courts och butiker på flygplatser, tågstationer, arenor och eventanläggningar.
Globalt är vi nu verksamma i över 35 länder över hela världen på cirka 600+ anläggningar. Vi har en omfattande portfölj med mer än 500 internationella, nationella, lokala och specialvarumärken. Dessa inkluderar våra egna varumärken, såsom Upper Crust och Ritazza samt varumärken som vi driver via franchise, inklusive Bastard Burgers, Taco Bar, Eatery, WHSmith, O´Learys, Starbucks och Burger King. Vi har också internationellt arbetat med ett antal kända kockar, inklusive Jamie Oliver och Gordon Ramsey, för att skapa skräddarsydda varumärken.

Tempo
Tempo vill vara den lokala mötesplatsen på orten, oavsett om det handlar om ett samhälle på landsbygden eller en närort till en större stad.
Till Tempo ska alla kunna komma för att handla sin middag, det som behövs till fredagsmyset eller en härlig helgfrukost. Det är det som är Tempos stora framgångsfaktor – närheten och det personliga.